top of page
Keresés
  • Szerző képeÉva Csomán

Év végi leltár

Frissítve: 2020. máj. 28.

Eljött az év vége és eljött vele a pillanat, hogy visszatekintsek mindarra, amit megtanulhattam ebben az évben.


· megtanultam, hogy milyen az, amikor igazán nyomorultul érzem magam. Milyen a kilátástalanság, a reményvesztettség, a szélsőséges testi-lelki kimerültség.


· megtanultam, mennyire be tud szűkülni az ember tudata az ilyen helyzetekben, mennyire nem lát ki a saját gondjaiból.


· megtanultam, hogy a segítségkéréshez bátorság kell – és végül elképesztően megtérül.


· megtanultam, hogy vannak mérgező és támogató kapcsolatok, és amikor mélyponton vagy, nem mindig egyszerű megmondani, melyik melyik.


· megtanultam, hogy sokkal erősebb és bátrabb vagyok annál, mint amit valaha is gondoltam volna.


· megtanultam, hogy mire képes a hála.


· megtanultam, hogy működik a megbocsátás.


· megtanultam, hogyan gyógyít a szeretet.


· megtanultam megbocsátani önmagamnak és szeretni önmagam.


· megtanultam, hogy amikor szívvel-lélekkel elindulsz egy úton, amikor minden idegszáladdal, minden szívdobbanásoddal hiszed, hogy ez lesz a tiéd, a sors a lábad alá teszi a következő követ, amire léphetsz. (vagy inkább eléggé kinyílik a szemed és a szíved, hogy észrevedd az előtted heverő köveket)


· megtanultam, hogy a világ olyan, amilyen. Viszont azért, hogy én hogyan érzem magam benne, csak én felelek.


· megtanultam, hogy az önsajnálat felesleges és meddő érzés. Csak arra jó, hogy megakadályozzon a megoldások megtalálásában.


· megtanultam, hogy azokkal a dolgokkal kell foglalkoznom, amikre van ráhatásom. Felesleges azokon keseregnem, azokra időt vesztegetnem, amik a legkisebb mértékben sem függenek tőlem.


· megtanultam, hogy a gondolataimmal irányítani tudom az életemet, a hangulatomat, az érzéseimet. A tudatosság valóban megoldás egy csomó helyzetben.


· megtanultam, hogy az emberi kapcsolataimra sokkal nagyobb hatással vagyok, mint gondoltam.


· megtanultam, hogy a napjaimból, óráimból tevődik össze az életem. Az időm értékes. Nekem kell eldöntenem, kinek, minek adok belőle.


· megtanultam, hogy sosem késő megismerkednem önmagammal, igazán, mélyen. Még mindig tudok újat mutatni magamnak…


· megtanultam, hogy a legnehezebb időszakok tapasztalata is hozzáadódik az életbölcsességhez, ha hajlandó vagy meglátni benne a tanulnivalót.


· megtanultam, hogy mindig tudok és kell is fejlődnöm tovább. És még tovább. És még tovább. És még tovább…


Ha visszatekintek erre az évre, mélységesen hálás vagyok.


Hálás vagyok a Páromnak, aki a legsötétebb időkben is mellettem állt, aki kitartott, amikor sárkány voltam, aki kétely és megingás nélkül támogat.


Hálás vagyok a Barátaimnak, akik nem engedték el a kezem akkor sem, amikor én elfordultam mindenkitől.


Hálás vagyok a Segítőmnek, aki megtanított, hogyan kell hátrébb lépni egy lépést, kicsit kívülről nézni a bennem lévő zűrzavart és meglátni a megoldások tömegét. Aki megtanított, hogyan tudok kimászni a saját magam ásta gödörből.


Hálás vagyok a Tanítóimnak, akik közelebb hoztak önmagamhoz, és akik megmutatták, hogyan kell járni azon az úton, amin én is járni akarok.


Hálás vagyok a munkatársaimnak, akik türelemmel viselték az elmúlt egy év bennem zajló viharait, és akik támogatnak új utam első lépéseiben.


Hálás vagyok a sorsnak, hogy mindazokat az embereket megismerhettem, akik így vagy úgy, de hatottak rám, nyomot hagytak a lelkemben.


És hálás vagyok önmagamnak, hogy volt bátorságom és erőm ezt a változást megkezdeni.


Ha visszatekintek erre az évre, látom, milyen hosszú utat jártam be, és büszke vagyok rá. Büszke vagyok magamra.

2 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
Post: Blog2_Post
bottom of page